Hírek : 2013-ban új autóval versenyeznek a Formula Renault 2.0-ban! |
2013-ban új autóval versenyeznek a Formula Renault 2.0-ban!
Noncsi 2012.06.04. 16:47
Költségcsökkentés, biztonság, technikai fejlődés – ezek a kulcsszavak az új autó fejlesztése során.
Ez a talán kissé méltatlanul lebecsült sorozat olyan nagy neveket indított el a Forma-1 felé vezető hosszú úton, mint Felipe Massa, Kimi Raikkönen, Lewis Hamilton, Romain Grosjean, Jean-Eric Vergne, Charles Pic, Daniel Ricciardo.
Mindazonáltal a fent felsorolt versenyzők hiába emelték a széria presztízsét, a Formula Renault 2.0-ban még a 2010-ben tervezett autókat használják a mai napig. Igaz kisebb módosításokat azóta is végeztek rajta, de 2013-ban egy új tervezésű autóval állhatnak majd fel a rajtrácsra a versenyzők.
A Renault Sport Technologies és technikai partnere a Tatuus fejlesztései főként az autó aerodinamikai és biztonsági paramétereit érinti, de természetesen a teljesítmény növelése is a kitűzött célok között szerepel. Emellett arra is ügyelnek, hogy az új autó megfeleljen a legújabb FIA F3-as kaliberű versenygépekre vonatkozó szabványelőírásainak.
A költségcsökkentés érdekében az összes eddigi mechanikus és elektronikai elemet megtartják, valamint az idáig használt Renault motort, a hétfokozatú szekvencionális sebességváltót és a kormánykerékre szerelt vezérlést is. Az új csomag elsősorban az aerodinamikai és szénszálas elemeket fogja módosítani, bár az első- és hátsó szárnyakat is megtartják a költségek kordában tartása érdekében.
Az új tervezés nagy hangsúlyt fektetett az autó karosszériájára, amely elődjénél némileg laposabb fenekű lesz, ezzel is növelve a versenygép aerodinamikai teljesítményét, így a 2013-as verzió 30%-al nagyobb terhelést bír majd ki, a légellenállás növelése nélkül. A karosszéria fejlesztésével a torziós merevség is javult, 15 kg-al könnyebbé vált.
Az új Formula Renault 2.0-ás gép már 650 km teszten van túl és folyamatosan javítják, fejlesztik tovább, hogy 2013-ban már teljes erejében gurulhassanak vele pályára a versenyzők. Természetesen a pilóták nem a jövő évi szezon kezdetén tudják majd először kipróbálni az autót: a szezon végén több tesztre is lehetősége nyílik a versenyzőknek és a csapatoknak.
Ezekre a szezon végi tesztekre Spanyolországban, bővebben Catalunyában (november 6-8 és november 27-29), a Motorland Aragónban (november 12-13) és Valenciában (november 22-23) kerül majd sor.
A Renault Sport Technologies ezen felül nagy hangsúlyt fektet a biztonságra, amely a tervezéskor már az egyik elsőszámú szempont volt. Ennek köszönhető, hogy a 2013-as versenyautó meg fog felelni az FIA F3-as szabványainak, így a Formula Renault 2.0 is közelebb kerül a „nagyokhoz”, elsősorban a Formula Renault 3.5-ös kategóriához.
Bizonyára az újítások is közrejátszanak abban, hogy a Formula Renault 2.0 gépe „túllép” a WSR-en és a Formula Renault 2.0 NEC-ben illetve a Formula Renault 2.0 Alpok kategóriában is versenyezni fognak az új csomaggal.
A további szériákba való bekapcsolódás nem az egyetlen terjeszkedési lehetősége az újgenerációs autóknak: a WSR-ben is tovább bővül a létszámuk! Egy speciális kiválasztási eljárás során 12 csapat kap majd rajtengedélyt a 2013-as szezonra, méghozzá úgy, hogy 3 autót indíthatnak majd. Ezzel összesen 36 együléses versenygép és 36 versenyző mérheti majd össze erejét a futamok során.
Abban is döntés született, hogy a WSR szervezői a Formula Renault 2.0 győztese számára továbbra is minden évben elkülönítenek 500.000 eurót, hogy az a következő évben egy magasabb szintre léphessen és a Formula Renault 3.5-ös sorozatban is bemutatkozhasson.
Formula Renault 2.0 - 2013
mcsatorna.hu - by me
|