Hírek : Exkluzív interjú Albert Costaval, a WSR MT pilótájával |
Exkluzív interjú Albert Costaval, a WSR MT pilótájával
Icu & Noncsi 2012.06.10. 17:16
A spanyol pilóta a kategóriaváltásról, a szponzorokról és az EB-ről mesélt nekünk.
A 22 éves spanyol versenyző tavaly még a WSR Formula Renault 3.5-ös kategóriájában versenyzett az Epic Racinggel. 2012-re azonban elfogyott a csapat pénze, így a WSR királykategóriájában nem tudták tovább folytatni a szereplést.
Éppen ezért Costa – aki 2009-ben megnyerte a Formula Renault 2.0-ás bajnokságát úgy, hogy 28 versenyből 13-at megnyert, ugyanebben az évben kipróbálhatta magát az FR 3.5-ös szériában és rendkívül kevés tapasztalattal a második helyen futott be Daniel Ricciardo mögött – új támogatók és új lehetőségek után nézett.
A téli időszakban kérdéses volt, hogy tudja-e folytatni World Series by Renault-os karrierjét, végül a Megane Trophy szériájában kapott ülést az Oregon első számú csapatánál. Pályája kezdetéről, átigazolásáról és a közúti vezetésről beszélgettünk.
Édesapád spanyol motorbajnok és bátyád is versenyzett a 250 köbcentis világbajnokságban, gyerekként pedig te is motorokkal száguldoztál. Mégis miért döntöttél a négykerekű járművek mellett?
Albert Costa: „Haha! 2001-ben kipróbáltam magam egy olyan gokart versenyen, ahol még senki sem versenyzett gokarttal. Megérkeztem oda és győztem, így abban a pillanatban azt mondtam apukámnak, hogy jobban preferálom a négykerekűeket. Később minden futamot ahol versenyeztem megnyertem, szóval csak követtem ezt az utat.”
Jól tudjuk, hogy a XXI. században a versenyzéshez szükség van a pénzre, amit a szponzorok garantálnak. Az elmúlt télen nem találtál szponzort, aki biztosította volna a szükséges összeget. Sok sorozatban láthatjuk – pl. a Forma-1-ben is -, hogy a csapatok inkább egy tehetősebb versenyzőt választanak és a tehetség egyre inkább háttérbe szorul. Mit gondolsz erről a helyzetről?
A.C.: „Ez nagyon nehéz… A fociban például, ha tehetséges és jó játékos vagy, rögtön a topon találhatod magad, esetenként a motorsportban is így van. De itt az autóversenyzésben három dolog számít: a pénz, a tehetség és a politika. Szerintem a jövő autósportjában meg kell változtatni ezt a nézetet…”
Télen a te eseted is elég reménytelennek tűnt. Abban a helyzetben milyen kategóriák iránt érdeklődtél még?
A.C.: „Csak ismételni tudom magam, ez nagyon nehéz volt.. Minden riválisom akivel a múltban versenyeztem a Formula-1-ben van, én pedig a Megane Trophyban.. Kevesebbet versenyzek, bár az álmom amikor kicsi voltam, a Formula-1 volt. Másrészről a GT autók (WTCC, DTM, WEC) bajnokságait nagyon szeretem!”
Tavaly a Formula Renault 3.5-ös kategóriájában versenyeztél, míg idén a Megane Trophyban. Ez két teljesen más kategória. Mik a legfőbb különbségek? Milyen tapasztalataid vannak két verseny és a tesztek után?
A.C.: „Ezek az autók teljesen ellentétesek a formula autókkal. Például a Formula Renault 3.5-ben igazán későn tudsz fékezni és a kanyarok középső részében is nagy sebességgel haladhatsz, de itt csupán a mechanikus tapadásra számíthatsz. Meg kell őrizned a nyugalmad és olyan jól kell vezetned, ahogy csak tudsz. De én igazán élvezem, hogy most ezeket az autókat vezethetem!”
Milyen az új csapatod? Mi a véleményed a csapattársakról?
A.C.: „A csapat nagyon vicces, olaszok, emiatt pedig boldog vagyok, hiszen én is beszélek olaszul. A kapcsolatunk nagyon jó és szerencsés vagyok, mert a csapattársaim is jó emberek, jó arcok!”
Mit gondolsz, ki a legnagyobb ellenfeled? Mit vársz a szezontól?
A.C.: „Jelen pillanatban Bas Schothorst, de ez normális. Több tapasztalattal rendelkezik, mint én de hiszek magamban és minden versenyen közelebb kerülök hozzá. A tervem az, hogy megnyerjem a bajnokságot.”
Tavaly tagja voltál az FIA Versenyzői Akadémiájának. Mondanál valamit erről?
A.C.: „Nagyszerű időt töltöttem el ott, élveztem. Sokat tanultam az ottani emberektől és találtam egy csomó barátot. Az FIA ötlete az volt, hogy megtanítson minket néhány kulisszatitokra az autóversenyzésről és a protokollról, azért, hogy tökéletes versenyzőkké váljunk.”
Hogyan vezetsz az utakon? Betartod a sebességkorlátokat? Előfordult már, hogy megbüntettek gyorshajtás miatt?
A.C.: „Nem-nem! Biztonságosan vezetek! Soha nem tettem semmi rosszat az utakon, mindig gondolni kell arra is, hogy a másik ember mit csinál. De tudod, én mindig a határon vezetek a versenyeken, amikor már a városban vagyok, csak pihenni szeretnék.”
Most kezdődött el az Európa Bajnokság. Mit vársz a spanyol csapattól? Szerinted kik fogják játszani a döntőt?
A.C.: „Ahah! Igazán nem tudom. De az utóbbi években győztek, szóval most is nyerniük kell!”
|