Hírek : Schothorst megszakításos drámai győzelme |
Schothorst megszakításos drámai győzelme
Icu 2012.07.02. 01:17
Az eső váratlan megjelenése látványos következményeket hozott a második versenyre. Átáltak slick gumikra, pedig az eső gumi jobb választás lett volna, így az Eurocup Mégane Trophy élvonala gyorsan a mezőny rossz végén találta magát. De a biztonsági autót kihasználva képesek voltak visszatérni a versenybe. Az utolsó néhány izgalmas kör után Bas Schothorst (TDS Racing) volt az, aki megszerezte a győzelmet Albert Costa (Oregon Team) előtt.
Albert Costa harmadik alkalommal szerezte meg a pole pozíciót ebben a szezonban, és mellőle ezúttal Fabien Thuner (Oregon Team) indulhatott, azonban a rajtrácson zűrzavar keletkezett, miután az időjárás közbelépett. A zápor eláztatta a pályát percekkel a start előtt, de a legtöbb pilóta a slick gumit választotta másodpercekkel a verseny kezdete előtt. Az Oregon Team túl későn döntött, aminek következményeként Albert Costa és csapattársa, Nicolas Milan áthajtásos büntetést kapott, mert a jel után cseréltek kereket.
Az első körben sok kicsúszás és ütközés volt a csúszós pálya eredményeként, és mert sok pilóta slick gumikkal versenyzett. Végül, az eseméyndús első kört még trükkösebbé tette a visszatérő eső, azok a pilóták, akik a gumik terén ebbe a kategóriába sorolandók számíthattak előnyre. Enrico Bettera (Oregon Team) vezetett a versenynek ebben a szakaszában Oliver Freymuth (AKF Motorsport) és Thibault Bossy (Team Lompech Sport) előtt.
Miután a a slick gumikon lévő pilótáknak be kellett jönni a boxba gumit cserélni, az élen Bettera harcolt az üldöző Bossy-val. A francia, a második versenyét teljesítette a Eurocup Mégane Trophy-ban, előre lépett az első helyen a harmadik körben, és gyorsan kezdett elhúzott a Bettera-tól, Freymuth-tól és Jean-Charles Miginiac-tól (Team Lompech Sport).
Bettera miután elvesztette a kapcsolatot az élvonalbeliekkel kicsúszott a kavicságyba, és az olasz a rossz helyzete miatt be kellett küldeni a biztonsági autót. Az újraindítás után a verseny leült. Az összes pilóta eső gumikon volt és jártak a kötelező kiálláson is. Bossy megtartotta a vezetést Bruce Freymuth Lorgeré-Roux (Pujolaracing) előtt. De Nalio és Schothorst, miután megmutatták igazi formájukat, pár kör alatt a hatodik és hetedik helyről a második és harmadik helyre kerültek.
Bossy nem tudott ellenállni Nalionak és Schothorstnak. A verseny sorrendje drámaian megváltozott, az olasz pilóta Nalio az élen megelőzte Schothorst és Coronel. Costa is felkapaszkodott a negyedik helyre. A csata egészen a kockás zászlóig tartott tetőpontja pedig a látványos összeütközése volt Schothorstól, Naliotól és Coroneltől. Schothorst vezető holland azonban sikerült kikeverednie a káoszból és nyerni tudott Costa és Snoeks előtt. A verseny után azonban Snoeks kapott 25 másodperces büntetést a Bruce Lorgeré-Roux-al való ütközésért, ami azt jelentette, hogy Thibault Bossy vette át a harmadik helyet a dobogón.
Albert Costa: “A verseny kezdete egy igazi rémálom volt. Nem kaptam meg a megfelelő abroncsokat, és amikor visszamentem a boxba , senki nem állt készen a csapatomból. Utána őrülten nyomtam, addig a pontig, amíg nem maradt gumim. A második hely ezek után jó eredmény, mert volt egy olyan pont a versenyen, amikor utolsó voltam."
|