Hírek : Nürburgring – 2. forduló! |
Nürburgring – 2. forduló!
Icu & Noncsi 2012.07.02. 01:26
Érdekesen alakult a német versenyhétvége második napja.
Mivel a Mégane Trophy versenyeire érvényes kvalifikációit egyaránt szombatonként tartják, így most csupán a Formula Renault 3.5-ös kategória és az Eurocup Formula Renault 2.0 széria versenyzőiért aggódhattak a rajongók a vasárnapi időmérések során.
Nos, Jules Bianchi tegnapi bravúrját nem tudta megismételni, de panaszra így sem lehetett oka, a harmadik rajtkockára elegendő időt autózta. A pole pozíció ezúttal a bajnokságban jelenleg élen álló versenyzőhöz, a Fortec Motorsports színeiben versenyző Robin Frijnshez került, őt Marco Sorensen, a Lotus pilótája követte a rajtrácson.
„Nem igazán tudtam a legjobbamat nyújtani reggel, de az autóm annyira jó, hogy valóban élvezet vezetni.” – mondta Robin Frijns az időmérő után. – „Tökéletesen tudtunk beállítani mindent, optimalizáltuk a teljesítményszintünket. Csak jó startot kell vennem, mert idáig ez volt a gyenge pontom. A bajnokság éllovasaként sem változott meg a megközelítésem.”
„Tegnap nem volt sok sikerem az időmérőn, mivel minden alkalommal feltartott a forgalom és hiányzott a sebességem. A csapat remek munkát végzett és ma sokkal gyorsabb voltunk. Tudom hogyan kell győzni, ezt bizonyítottam Spaban amikor megnyertem az első futamot, így nincs okunk rá, hogy miért ne jöhetne össze a második itt.” – nyilatkozta Sorensen az időmérő után.
Arthur Pic ismét villantott és behozta a DAMS-ot a negyedik helyre, míg a frissen beugrott Cesar Ramos – aki a Spaban balesetet szenvedett Richi Stanawayt helyettesíti a Lotusnál – az ötödik lett.
Sam Bird, aki jelenleg két pontos hátránnyal áll a bajnoki tabella második fokán a hetedik pozícióból vághatott neki a versenynek. Kevin Korjus aki Bianchi mellett szintén a Tech 1 Racing színeit erősíti illetve a Lotus F1 Team versenyzői akadémiájának tagja, a 14. helyről kezdhette meg a versenyt, míg Alexander Rossi aki a Caterhamnél tesztpilóta, 17. lett az időmérőn.
A délutáni versenyre a pálya állapota némiképp megváltozott: az eső nyirkossá, nedvessé tette az aszfaltot, de végül néhány kósza napsugárnak hála az egész mezőny slick gumikon vágott neki a futamnak.
Frijns a rajtnál még jól jött el, azonban hamarosan a nedves pályán való versenyzés újraosztotta a kártyákat: a sok kicsúszás miatt pályára küldték a biztonsági autót, így néhány kört e mögött tehettek meg a versenyzők.
Az újraindítást követően Frijnsnek a teljesen vizes pályán sikerült megtartania vezető helyét. Bianchi volt az első versenyző aki betért a boxba a kötelező kerékcserére, de miután visszatért a pályára a friss slickeken hamar tett egy kis kitérőt a kavicságyba, így a jó eredményének búcsút inthetett. Ezalatt Sam Bird vette át egy időre a vezetést Robin Frijnstől.
Sorensen egészen más taktikát alkalmazott: addig várt a boxkiállással ameddig csak lehetséges volt, így szert tett néhány leggyorsabb körre, melynek következtében a boxkiállások letudása után 5 másodperces előnye volt.
Az eső visszatértével Sorensen és Bird is úgy döntött, hogy visszatér a boxba egy újabb szett abroncsért és több más versenyző is követte a példájuk. Ezen a ponton játszotta az időjárás Nick Yelloly kezére a győzelmet.
A brit versenyző mögött Marco Sorensen futott be másodikként, André Negrao pedig a harmadik helyet kaparintotta meg. A bajnokság szempontjából érdekesség, hogy Sam Bird a negyedik helyezésével visszavette a vezetést Robin Frijnstől, akit ötödikként intettek le. Mindenesetre a brit versenyzőnek nincsen megnyugtató előnye, hiszen pontegyenlőség van kettejük között és a jobb helyezéseinek köszönhetően áll a neve mellett az egyes szám.
A hétvége tétje – ahogy arra már egy korábbi cikkben utaltam – az volt, hogy az a versenyző, aki a bajnoki tabella éllovasaként hagyja el Németországot, a következő moszkvai versenyen vezetheti az RB6-ost. Nos, értelemszerűen Bird lenne az akire ez a feladat várna, de mivel a brit szerződésben áll az AMG Mercedes F1-es alakulatával, Frijns-é lett ez a megtiszteltetés.
A Formula Renault 2.0-ban is változatosan alakultak az események. A délelőtti időmérőn Alex Riberas csoportja negyedik legjobb idejét autózta, így a végleges rajtfelálláson a nyolcadik helyről rajtolhatott.
A versenyt csapattársa, a tegnap is diadalmaskodó Stoffel Vandoorne nyerte meg a Josef Kaufmann Racingnek, ráadásul kategóriája pályarekordját is megdöntötte. A csapat jó eredményét némiképp árnyékolja, hogy Alex Riberas nem tudta befejezni a versenyt.
A Mégane Trophy időmérőit tegnap tartották és Albert Costaé lett a vasárnapi verseny pole pozíciója is. Nos, amilyen jól kezdődött tegnap számára a hétvége, a mai nap folyamán már az első kör után a 12. helyen találta magát a spanyol versenyző.
A versenyt Bas Schothorst nyerte meg, a második helyre azonban mégis Costa állhatott fel: lenyűgöző versenyzést mutatva egy körös hátrányt dolgozott le, a 16. pozícióból kezdhette meg a felzárkózást. A mezőnyhöz erre a hétvégére csatlakozó Tom Coronel a 13. pozícióban ért célba.
A mai eredménnyel Schothorst tovább növelte előnyét összetettben, immár 140 pontot jegyeznek a neve mellett. Őt Albert Costa követi a második helyen 91 ponttal, míg a képzeletbeli dobogó legalsó fokát Kevin Gilardoni foglalja el 66 ponttal.
A Formula Renault 3.5 második versenyének befutója:
1. Nick Yelloly – Comtec Racing 42.27.491
2. Marco Sorensen – Lotus + 27.123
3. André Negrao – International Draco Racing + 30.076
4. Sam Bird – ISR + 31.088
5. Robin Frijns – Fortec Motorsports + 34.593
6. Mikhael Aleshin – Team RFR + 48.087
7. Daniil Move – P1 Motorsport + 49.463
8. Kevin Magnussen – Carlin + 53.218
9. Alexander Rossi – Arden Caterham + 1.00.540
10. Lucas Foresti – DAMS + 1.22.090
11. Antonio Felix da Costa + 1.26.263
12. Jules Bianchi – Tech 1 Racing + 1.27.105
13. Will Stevens – Carlin + 1.32.089
14. Giovanni Venturini – BVM Target + 1.36.536
15. Walter Grubmüller – P1 Motorsport + 1.38.609
16. Anton Nebilytskiy – Team RFR + 1.56.650
17. Jake Rosenzweig – ISR + 1 kör
18. Zoel Amberg – Pons Racing + 1 kör
Kiestek: Nico Müller (International Draco Racing), Arthur Pic (DAMS), Nicolay Martsenko (BVM Target), Kevin Korjus (Tech 1 Racing), Vittorio Ghirelli (Comtec Racing), Carlos Huertas (Fortec Motorsports), Cesar Ramos (Lotus), Yann Cunha (Pons Racing).
A versenyzők bajnokságának állása:
1. Sam Bird 86 pont
2. Robin Frijns 86 pont
3. Nick Yelloly 76 pont
4. Marco Sorensen 71 pont
5. Jules Bianchi 61 pont
6. Kevin Magnussen 57 pont
7. Nico Müller 50 pont
8. Arthur Pic 27 pont
9. Alexander Rossi 27 pont
10. Kevin Korjus 24 pont
11. Mikhail Aleshin 24 pont
12. André Negrao 20 pont
13. Walter Grubmüller 20 pont
14. Will Stevens 17 pont
15. Carlos Huertas 13 pont
16. Nicolay Martsenko 13 pont
17. Daniil Move 12 pont
18. Jake Rosenzweig 8 pont
19. Richie Stanaway 8 pont
20. Giovanni Venturini 3 pont
21. Antonio Felix da Costa 2 pont
22. Lucas Foresti 1 pont
23. Zoel Amberg 1 pont
A csapatok bajnokságának állása:
1. Fortec Motorsports 99 pont
2. ISR 94 pont
3. Tech 1 Racing 85 pont
4. Lotus 79 pont
5. Comtec Racing 76 pont
6. Carlin 74 pont
7. International Draco Racin 70 pont
8. P1 Motorsport 32 pont
9. Arden Caterham 29 pont
10. DAMS 28 pont
11. Team RFR 24 pont
12. BVM Target 16 pont
13. Pons Racing 1 pont
(http://www.mcsatorna.hu/hirek/2012_07_1_wsr-nurburgring--2-fordulo)
|