Pályafutása
Albert élete már kiskorától összekapcsolódott a motorsportok világával, különösen a kétkerekűekkel. Édesapja Lluís motorversenyző volt és 1978-ban Spanyol bajnok lett. Bátyja követve édesapja példáját 2001-ben versenyzett a világbajnokság 250cc kategóriájában az Antin csapatnál. Természetesen Albertnek is voltak motorkerékpárjai: Yamaha PW 50 ccm-es., YamahaPW 80cc. és Kawasaki KX 60cc. A bátyjával való versenyek megtanították a végsőkig tartó küzdelemre. Ez alatt az idő alatt sok dolgot megtanult, amit később alkalmazni tudott a versenyzői karrierjében.
2000-ben apja Lluís kapott egy hívást idősebb Jaime Alguersuaritól, a család barátjától. Jaime azt javasolta, hogy a Albert vegyen részt az első "Trophy Marc Gene: Gokart ígéretek" versenyen. Ez volt az első alkalom, hogy Albert gokarttal versenyzett és nem csak részt vett a versenyen, de meg is nyerte.
Ennek az eredménynek köszönhetően az Arisco felajánlotta, hogy vegyen rész a Spanyol és Katalán bajnokságban, ahol kitűnően szerepelt minden versenyen. Ekkor kezdődött el a karrierje.
2002-ben visszatért a Benikarts Juan Santos csapattal, hogy újra megmutassa tehetségét, Spanyol és Katalán bajnok lett. 2003-ban Yamaha kategóriában indult, az év első felében a Benikarts csapattal, a második felében pedig (ami sokkal jobban sikerült) a Tonykart-al.
2004-ben ismét a Tonykart-al indult Junior kategóriában, sok polet-t szerzett, de nem nyert versenyeket. Csapatot váltott, új csapata a Genis Marco tulajdonában lévő Genikart lett. Bár jó szezont zárt, Albertnek abba kellett hagynia a bajnokságot, mert a szülei nem tudtak tovább fizetni a költségeket. Ekkor jelent meg Eduard Ratés aki szponzort hozott Albertnek, a Pamodín-t. Ennek köszönhetően 2005-ben ismét versenyezhetett.
2005-ben Italian Open Masters bajnok lett, vagyis nem hivatalos világbajnok. A Genikart megváltoztatta az alvázat és bár ez kockázatos döntés volt, Albert így is győzni tudott.
2006 egy nehéz év volt számára. A Genikart változtatott a vázon, ami nem illeszkedet túlságosan Alberthez. Ezen túl abba kellett hagynia a Asia Pacific Trophy in Suzuka versenyt is, miközben a 2. helyen állt. Ebben az évben tesztelt először F3-as autót.
2007-ben Albert Kimi Raikkonen csapatával részt vett a brit F3 bajnokságban, de sajnos távoznia kellett, miután a szponzora, az Akasvayu, nem tudta tovább támogatni. Nehéz volt látnia tovább küzdeni a versenytársait, miközben Ő nem versenyezhetett.
2008-ban Fernando Larratea új szponzorokat hozott és Albert az Epsilon Euskadi csapattal elindulhatott a Formula Renault 2.0-ban. Costa hosszú idő után végre megmutathatta a tehetségét. Nagyszerű eredményeket ért el, de tapasztalatlanságának köszönhetően hibázott is.
2009 volt a legjobb év Albert számára. Megnyerte a Formula Renault Eurocup 2.0-t és a Formula Renault WEC 2.0-t. 28-ból 13 versenyen végzett első helyen, sőtt az Eurocup-ban a legrosszabb eredménye is csak 3. hely volt. Év végén lehetőséget kapott, hogy 3.5-ös autót vezethessen, és nagyszerű eredményt ért el (kevés tapasztalattal) Második lett a Red Bull tesztpilótája, Daniel Ricciardo mögött.
2010-ben teljesítette az első évét a 3.5-ös kategóriában, de sajnos egy teszten a Montmelo pályán balesetet szenvedett és eltörte a kezét. Nem tudott rendesen felkészülni és nem tudta megszokni az új autót sem. A bajnokságot az 5. helyen zárta (ugyanannyi pontttal, mint a 4.), ami nagyszerű teljesítmény egy újonctól.
2011-ben Albert úgy versenyez, hogy a győzelemért harcolhasson, továbbá felsőbb szintre léphessen és F1-es tesztpilóta lehessen.
(http://www.albertgofast.com/)
Vissza
|